În ziua de astăzi, datorită avansului tehnologic, locul de muncă digital poate depăși spațiul. Un loc de muncă digital presupune o experiență unitară furnizată prin dispozitive conectate, multiple aplicații și o cantitate uriașă de informații puse la comun și accesate de oriunde, depășind limitele geografice și ale timpului.

Transformarea digitală este aici și deja redefinește modul în care trăim, comunicăm și lucrăm. Pentru anul 2018 s-a estimat că 2/3 dintre corporații vor avea transformarea digitală în centrul strategiei lor de dezvoltare. Locul de muncă al viitorului va consta într-o legătură fără frontiere a sistemelor ciber-fizice, a învățării mecanice și a inteligenței artificiale.

Este nevoie la nivel macro și micro de o adoptare a acestor noi echipamente și instrumente pentru a menține pasul cu avântul tehnologic al liderilor globali , dar și locali. Provocarea va fi pentru fiecare dintre noi, modul în care să punem tehnologia întreprinderii în mâinile fiecărui angajat într-un mediu fără probleme, sigur și intuitiv, care sporește creativitatea și colaborarea în afara factorilor geografici și temporali. Aceasta începe cu adoptarea tendințelor la locul de muncă.

Ce determină această schimbare la locul de muncă și în viața personală?

  • angajații caută un scop clar și o identificare cu misiunea companiei din care fac parte
  • există o trecere de la sarcinile repetative și de rutină și a deciziilor ierarhice la un mod de operare care presupune ca fiecare angajat să fie creativ, inovativ, cu simț critic și să colaboreze cu ceilalți
  • până în anul 2020 , 50% din angajați vor face parte din generația millenials (crescuți digital)
  • forța de muncă a devenit extraordinar de diversă și de mobilă
  • persoanele pot lucra pentru aceeași companie din diverse locații și de pe dispozitive multiple, chiar și în comun eliminând astfel bariere de spațiu
  • în ziua de astăzi un smartphone este de milioane de ori mai puternic decât toate puterile de calcul ale NASA în anul 1969
  • munca în echipă este astăzi esențială (indiferent dacă te afli în România, SUA sau Canada)
  • Organizațiile sunt conectate în rețea ceea ce mărește puterea de gestionare și simplifică fluxul operațional de date
  • informațiile sunt accesibile de oriunde și oricând
  • echipele și datele sunt distribuite la nivel global mai mult ca niciodată
  • cu resursele potrivite, oamenii pot descoperi și se pot conecta cu cea mai bună experiență disponibilă
  • totul se poate partaja astăzi online din 3 click-uri
  • rețelele sociale și conectivitatea omniprezentă promovează o transparență grozavă, ajutând oamenii și companiile să fie mai agile, mai implicate, mai adaptate nevoilor pieței
  • organizațiile se focusează asupra menținerii unui mediu sigur, luptând împotriva amenințărilor cibernetice

Forța de muncă a viitorului va trebui să:

  • vizualizeze terabytes de informații rapid
  • prioritizeze sarcinile
  • inoveze și creeze cu o rată mai rapidă ca niciodată
  • colaboreze cu colegii de oriunde
  • adopte inteligența artificială și machine learning

Organizațiile se bucură de avantajele automatizării și AI, iar MIT estimează că există o reducere de 85% a timpului de muncă al angajaților atunci când aceștia colaborează cu roboți.

Automatizarea va aduce până la 1,4% creșterea anuală totală a productivității în următorii 50 de ani – mai mult decât au adus motorul cu aburi, robotica timpurie și IT-ul în anii anteriori.

Transformarea digitală schimbă cultura muncii. Tehnologia necesară pentru dezvoltarea noii tendințe de digitalizare și interconectare va fi una intuitivă și cuprinzătoare și va permite utilizatorilor să creeze și să lucreze la cel mai bun potențial al lor.