Un oras functional implică grija pentru consumul de timp al cetățenilor; reduce pierderile de timpi si resurse ale aparatului administrativ; digitalizeaza interactiunea dintre administratia publica locala/ agentii economici si cetateni; face posibil accesul facil al locuitorilor și agenților economici la informații de primă necesitate și fluidizează procesele administrative; implementarea este posibilă prin urmatoarele actiuni:

  • dotările tehnologice și digitale ale instituțiilor publice;
  • instruirea funcționarilor publici;
  • instruirea locuitorilor;
  • crerea de platforme online pentru diferite servicii publice (plata taxelor, a impozitelor, a amenzilor, transmiterea cererilor, solicitărilor, sesizărilor, declarațiilor etc.)
  • aplicații și monitoare de acces public care reduc timpii necesari cetățenilor pentru acțiuni elementare cum sunt: prestațiile la stat, onorarea impozitelor, etc.;
  • modernizarea departamentelor operative prin retehnologizarea serviciilor publice;
  • soluțiile tehnologice și digitale existente sunt adecvate atât sectorului public cât și celui privat. (text preluat de pe www.smartcity.pro )

          In acest sens, un exemplu de implementare a functionalitatii unui atribut Smart City in sectorul public este Solutia City Manager www.citymanger.online care digitalizeaza interactiunea dintre cetateni si administratia publica locala.

CityManager este o soluție completă de tip web ce poate fi accesată de oriunde există
conexiune la internet. Funcționează și pe platforme mobile iOS(Apple), Android (Google) sau Windows (Microsoft), devenind o soluție smart, o soluție inteligentă cuprinsa intr-un sistem integrat, cu scopul de a usura interactiunea dintre administratia publica si cetateni, de a reduce timpul necesar pentru indeplinirea anumitor sarcini.

Punctele forte ale acestei soluții sunt următoarele:

  • depunere documente online pe Primaria Online fara a mai fi necesara deplasarea la ghisee
  • fluiditatea si siguranta datelor si documentelor
  • reducerea costurilor operationale
  • control in timp real si transparenta fata de cetateni
  • simplificarea proceselor de munca
  • actualizare legislativa permanenta
  • plata taxelor si impozitelor online
  • semnalare probleme de pe orice dispozitiv de tip smartphone
  • acces in tip real la informatii de interes public
  • sistem de management integrat pentru functionar