Colaborarea între administrația publică și antreprenori în sfera soluțiilor inteligente reprezintă un demers necesar de dezvoltare și adaptare la noul trend global și anume conceptul de smart city.

În acest articol vom prezenta pe scurt beneficiile aduse de soluția CityManager, o soluție inteligentă ce aparține unui integrator software din Județul Sibiu și care are scopul de modernizare și simplificare a interacțiunii dintre administrația publică locală și cetațeni și nu numai.

Ce face pe scurt această soluție?

Din punctul de vedere al unui cetățean, CityManager permite interacțiunea digitalizată a acestuia cu administrația publică locala, astfel:

  • Cetățenii pot depune cereri online
  • Cetățenii sunt informați pe email de stadiul solicitării
  • Cetățenii pot verifica în orice moment statusul documentelor depuse
  • Cetățenii pot semnala probleme oricând și de oriunde, chiar și de pe telefonul mobil
  • Cetățenii pot achita amenzi online
  • Cetățenii pot accesa informațiile de interes public
  • Cetățenii sunt informați în momentul depunerii cererilor, de documentele necesare fără a mai fi nevoie de mai multe drumuri la ghișee

 

Ce documente se pot depune online prin CityManager? Mai jos câteva exemple de documente:

  • Obținerea certificatului de urbanism
  • Prelungirea valabilității certificatului de urbanism
  • Certificate de producător
  • Declarații de impunere
  • Cerere de eliberare aviz pentru obținerea autorizației de construire
  • Adeverințe pentru încălzire
  • Adeverințe pentru scoală, evidența populației
  • Eliberarea autorizației de transport
  • Eliberarea sau prelungirea autorizației de taxi
  • Obținerea autorizației de alimentație publică
  • Solicitari spatii cu alta destinatie decat locuinta-ONG
  • Obținerea unei locuințe sociale, chirie fond de stat și ANL-prima cerere și reactualizarea acesteia
  • Eliberarea primei cărți de identitate, la expirare, preschimbare, dobândire sau redobândire cetațenie , la schimbare domiciliu sau în caz de pierdere/furt/deteriorare
  • Înregistrarea nașterii/căsătoriei/decesului
  • Eliberarea certificatelor de stare civilă

Acestea sunt doar câteva exemple, însa integratorul acestei soluții smart customizează acest program online conform cerințelor fiecărui solicitant.

Într-un articol precedent am scris despre Estonia- țara unde birocrația a dispărut datorită faptului că 99% din serviciile publice se realizează online.

Soluția CityManager se adresează conform integratorului,  Primăriilor de Comune care trebuie să se modernizeze și să simplifice procedurile birocratice actuale.

Noi considerăm că o astfel de inițiațtivă și de colaborare între mediul privat și administrația publică locală este o necesitate și un trend la care instituțiile din Romania vor trebui să adere.

Pentru mai multe informații accesați www.citymanager.online