Articol preluat de pe https://start-up.ro/smartcity-solutions-solutie-e-guvernare , scris de Oana Cosman
Românii care digitalizeză Primăriile cu doar 5.000 de lei pe an. Ce face soluția CityManager?
Un startup românesc și-a propus să aducă în secolul XXI sistemul public românesc, de cele mai multe ori caracterizat ca fiind greoi, birocratic, bazat pe hârtii și pe metode arhaice de interacțiune cu cetățenii.
SmartCity Solutions este un business lansat în 2017 în Sibiu, firma fiind desprinsă din TNT Computers, o firmă cu o experiență de peste 18 ani pe piața locală de IT. Startup-ul este axat, în special, pe dezvoltarea de produse IT pentru administrația publică din România, iar una dintre aplicațiile prin care fondatorii doresc să digitalizeze administrația este CityManager, un soft de e-guvernare locală.
”Soluția CityManager a apărut și s-a dezvoltat la forma actuală datorită colaborării cu administrația publică locală. Suntem hotărâți și determinați să schimbăm modul de lucru din cadrul instituțiilor publice și dorim să aducem administrația publică aproape de cetățeni prin tehnologie”, ne-au spus reprezentanții startup-ului.
Astfel, dorința acestora este de a dezvolta o platformă integrată, rapidă, bi-funcțională care să se reflecte în mai puține cozi la ghișee, mai puțini factori de stres pentru angajații din sectorul public și cetățeni, reducerea birocrației, creșterea transparenței sistemului public, dezvoltarea și creșterea calității serviciilor publice și totodată optimizarea cheltuielilor operaționale bazate pe metode tradiționale.
Nevoile administrației publice
Printre nevoile identificate de aceștia se numără cea de debirocratizare a serviciilor oferite cetăţenilor, de simplificare a procesului de soluţionare a solicitărilor venite din partea cetăţenilor, de a avea un sistem integrat în care aplicațiile software existente în cadrul fiecărui compartiment să comunice între ele pentru a găsi mult mai ușor informația căutată, precum și nevoia de digitalizare a proceselor interne.
”Firma SmartCity Solutions s-a înființat în anul 2017 cu o variantă de bază a soluției CityManager, iar de atunci planul a decurs oarecum contextual, ca soluție la nevoie și cerere. Împreună cu funcționarii publici – primari, viceprimari, secretari, contabili – am dezvoltat și creat noi funcționalități și caracteristici cu scopul de a simplifica munca zilnică din cadrul instituțiilor publice și interacțiunea cetățean – sistem administrativ public”, precizează reprezentanții startup-ului.
Ce oferă CityManager
Concret, printre serviciile pe care le pot accesa administrațiile locale, se numără cel de registratură electronică, depunere de documente online, semnalarea online a problemelor, plata taxelor, impozitelor și amenzilor online prin metode moderne (QR Code, Cod bare, Mobile Wallet, online banking), verificarea online a documentelor, eliberarea online a documentelor precum certificate fiscale, adeverințe din Registrul Agricol.
Soluția CityManager se adresează primăriilor de comune, celor de la oraș, precum și Consiliilor Județene.
Accesul la soluția CityManager se poate face printr-un abonament lunar asau plata one-time, iar costul pornește de la 5.000 de lei/an.
”Piața pe care o abordăm este una diversă și complexă, datorită diferențelor majore între localități și comune din România. Sunt comune bogate și dezvoltate și comune cu potential și dorință de schimbare și modernizare dar care financiar sau local sunt inferioare din punct de vedere al bugetelor, capacității. Noi credem că tehnologia poate uniformiza oportunitățile pe care le ai la sat cu cele de la oraș. Vedem interesul crescut al factorilor de decizie din mediul rural pentru inovație, tehnologie și digitalizare. În era tehnologiei trebuie să ții pasul cu inovația, ceea ce este și mersul normal al lucrurilor. Conform statisticilor, gradul de digitalizare al României este unul scăzut raportat la nivelul UE însă cu pași mărunți ne aliniem la standardele globale (smartcity, eguvernare, service publice online, IoT”, precizează fondatorii.
Potrivit acestora, au reușit să atragă ca utilizatori administrațiile locale din zona centrală a României (județele Sibiu, Brașov, Alba, Mureș), precum și din Timiș și Argeș, colaborând cu peste 200 de instituții publice.
În ceea ce privește planurile de dezvoltare pentru anul curent, fondatorii SmartCitySolutions vizează acoperirea întregii țări prin parteneri, o creștere de 40% comparativ cu anul 2019, continuând dezvoltarea permanentă a soluției și adaptarea în conformitate cu legislația în vigoare.
Trackback-uri/Pingback-uri